Kineske društvene mreže


U ovom članku ćemo vam predstaviti 3 najveće društvene mreže u Kini, koje su po veličini odmah iza Fejsbuka i Twittera, a za koje smo sigurni da većina nije ni čula. Neke od njih vam se mogu učiniti vrlo atraktivnim ako planirate da svoj biznis targetirate za kinesko tržište.


Prva na listi je svakako We Chat sa preko 1 bilion aktivnih korisnika! We Chat je prvobitno nastao kao isključivo messaging aplikacija za mobilne telefone, kojoj je zatim pridodat news feed kao opcija, da bi vrlo brzo prerasla u društvenu mrežu. Sada se može koristiti i na računarima i kao web aplikacija. Podseća dosta na Viber i WhatsApp, kojima su dodate proširene mogućnosti pregleda i komentarisanja sadržaja. Korisnicima je na raspolaganju opcija Moments koja podseća na Fejsbukov wall sa statusima. Isto tako korisnici imaju mogućnost učestvovanja u diskusijama u okviru grupa, raznih pretplata i korišćenje integrisanog sistema online plaćanja. Zanimljivo je da korisnici ovu aplikaciju koriste za najrazličitije vidove upotrebe. Počev od puke zabave, preko deljenja privatnih sadržaja, fotografija, vesti, članaka, i lokacija, sve do poslovnih svrha, kada vrlo često korisnicima pomoću QR koda zamenjuju upotrebu vizitkartica, na taj način deleći kontakte sa svojim poslovnim partnerima.
Url adresa: https://www.wechat.com


Druga na listi je društvena mreža Weibo. Čita se kao Vej-bo. Weibo broji preko 430 miliona aktivnih korisnika.  Poređenja radi Vkontakte, ruska društvena mreža ima “tek” oko 100 miliona aktivnih korisnika. U pitanju je mikrobloging platforma kod koje korisnici poseduju svoje korisničke naloge u okviru kojih objavlju sadržaj. Weibo doslovce na kineskom znači mikroblog. Po konceptu je slična Tviteru i Fejsbuku, ali ne ista. Korisnici imaju mogućnost objavljivanja video i foto sadržaja uz ograničenje do 140 karaktera. Ne postoji opcija dodavanja u prijatelje, već samo followera, tako da možete postati follower i sasvim nepoznate osobe, ali sa njom ne delite ništa od vaših podataka. I to nije jedina razlika između Tvitera. Razlika je i u temama kojima se korisnici bave. Weibo je pretežno namenjena za zabavu. Dok korisnici Twittera i Fejsbuka često komentarišu ili polemišu oko političkih tema ili u vezi institucija, takve teme se zaobilaze na ovoj društvenoj mreži. Obzirom na sveprisutnu cenzuru koja vlada u Kini, ne moramo govoriti o tome da je sadržaj koji korisnici kreiraju i dele koliko god bio raznovrstan, ipak prilično kontrolisan i praćen.  Međutim sa druge strane, postoji sloboda govora koja ne ograničava korisnike da se slobodno izražavaju i da izražavaju svoje lične stavove i razmišljanja. U tom smislu Weibo važi za vrlo liberalnu društvenu mrežu, na kojoj korisnici često diskutuju o sveprisutnoj korupciji ili problemima sa kojima se susreću u običnom životu.
Weibo se često naziva kineskim Tviterom, i vrlo je interesantna za internet marketare.
Url adresa: https://www.weibo.com


Na trećem mestu je Youku Tudou – kineski You Tube :)
 Youku Tudou zaista predstavlja platformu za objavljivanje i pregled video sadržaja i broji preko 580 miliona aktivnih korisnika. Korisnici mogu da pregledaju video sadržaje online, da ih streamuju ili čak preuzimaju filmove i tv serije. Youku ima nudi brojne mogućnosti za internet marketare i oglašivače, te ga svakako treba uzeti u obzir ako targetirate kinesko tržište.
Url adresa: http://www.youku.com/



Постави коментар

0 Коментари